I need to learn English more...

To improve my speaking skill, I regularly take a free English conversation class. I can't afford to pay costly tuition for my study. However, luckily, the class is 500 yen for a lesson, so I visit there when I'm available.

This morning I took the lesson and chatted away to my heart's content. This time some current issues, which were about political affairs and international relations, came up. When it comes to these kinds of issues, I'm apt to stammer out because I don't have enough terms related to them. I, of course, read some English news and learn new words and expressions regarding business, political issues and so on, but it's hard to come out smoothly when I talk about these issues. I can say that I've not learned them completely.

I managed to explain about Japanese political affairs to the teacher who isn't familiar with the topic....Yes, I keenly realized I needed to learn English more and more after the lesson...

All I can do is keeping learning.

コメント

いやいや、、、--;

いえいえ、とんでもないです。私が知っているのは新聞やニュースサイトで仕入れた情報のみなので、こういった歴史が絡む時事問題なんかを英語で説明する際、バックグラウンドの知識の引き出しも必要になってくると痛感したんですよ。
今回も、いきさつや現状況説明等はなんとかできましたが、、、、、まだまだです。ーー;

No title

Rosilyさんは政治経済も結構よくご存じだと思いますよ。あまり困らないように思えますが。(私は全てにおいて困っていますが><)

ま、待ってたのよ(笑)

昨日はKさんも来られませんでした^^;ま、待ってたのよ、、、(笑)昨日は久々5人でした。時事問題である、尖閣諸島の日中関係についてアリソンに説明したんですが、なかなか言い回しが出てこなくて、、、、--;つまり、詳しいバックグラウンドがわからないので、現状を説明するのみだったんです(船長が拘留されて、報復!?とも思える日本人拘留返し等等)それでもアップアップでした、、、^^;まだまだ勉強が必要です、、、。

参加したかったな~

昨日はarrangementありがとうございました♪
今日は久々にAlison's cafeに行けると思っていたのに、
急用ができて行けなかったのよ~。残念!
また機会があれば参加したいものです。
政治談議?…難しそうだけど、興味深いなぁ。

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する

トラックバック


この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

最近の記事
FC2ブログランキング
応援クリックお願いします(^^) 励みになります♪       

FC2ブログランキング

フリーエリア
Author: VibrantRose TOEIC 925 (2017.4)

最近のコメント
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

ブログ内検索
RSSフィード
リンク