As I had expected...

As I mentioned before, I took the TOEIC test last month. The primary reason I took this was because I wanted to be certain of my reading skill. (The previous score on the Reading section was over 400, but I doubted whether my reading skill was really verified. That's why I took it again.)

Today I checked the result on the Internet. (In the morning I had to attend a meeting at my company. During the meeting, I was being on tender hooks. lol)

The result is here.....

Listening>>>>> 460
Reading >>>>> 405


Total>>>>> 865

As I had expected, it was around the previous score this time. It's gone down, though. However, I felt a different sense from the last time: my English skills were verified, especially my reading skill. I can also say my current skills range in score from 850 to 900.
I barely got over 400 on the Reading Section, but I used to get around 380 and I had thought like the score this time, so it was true I was relieved a little bit and encouraged.

Having said that, I'm shooting for the moon: over 900 and the 1st grade of the STEP test. I should keep brushing up on my English skills anyway.

コメント

No title

な、何とかAランクキープしました(笑;)が、まだまだ精進しなければなりませんね。
英検については、まだ本格始動はしていませんが、その節はyukoさんへアドバイスを頂きたいと思います。特にエッセイは保持者や実力があありな方からのご意見が必要になってくると思いますので、よろしくお願いします。

こちらこそ必死で着いていきますので!!!ひつこいほど(笑)

No title

おおっ!スコア安定してますね!相変わらずのリスの高さは脱帽です。900も英検1もRosilyさんならすぐですよ、と私も思います。
私よりすごい英語力でいらっしゃいますが、見捨てず相手して下さいね、まじめな話mmm

No title

今回は、自分で予想していた範囲だったので、現在の力が850~900の間ということが確認できたことが収穫だったと思います。特に前回のようにまぐれ的にリーディングが400超えたという感覚ではないので、ぎりぎり超えましたが、素直に嬉しいです。

とはいっても、全体のスコアは落としてしまいましたし、900ごえは来年に持ち越しです(笑)ので、まだまだ頑張りなさいということだと思います^^;

お互いに頑張りましょうね!

No title

TOEIC結果でましたね。私は相変わらず沈んだままのスコアでしたが、Rosilyさんのスコアは安定してますね。リーディングの400超えは素晴らしいです。

英検1級も視野に、これからも頑張って下さい!

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する

トラックバック


この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

最近の記事
FC2ブログランキング
応援クリックお願いします(^^) 励みになります♪       

FC2ブログランキング

フリーエリア
Author: VibrantRose TOEIC 925 (2017.4)

最近のコメント
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

ブログ内検索
RSSフィード
リンク