Already learned to fit in the new life!?

Finally my son's entrance ceremony was held yesterday. He was thrilled to meet new people, and seemed to show off his growth to my husband and me. haha
When we entered the room, he seemed a little nervous. But, thankfully the students who are in the 6th grade took care of the new students, so he looked to feel relaxed.

Today was his first day of school. To be honest, I had been worried he would whimper because he's apt to do that whenever he takes part for the first time. He might be too shy or gets tensed up easily. I understand it's natural for kids. However, he has, for example, taken part in the same events or club several times; nevertheless, when he starts to whimper, occasionally I get fed up with it....

That's why I had been anxious about him, but I seemed to worry for nothing.
He got up at the same time as my husband, had breakfast together, and got ready to go. Yes, he acted on his own initiative. He was bursting to go to school by himself.

After he came back home, we talked about his first day of school. It seemed to get off to a good start for his school life.

コメント

同級生!

次男さんもピカピカの1年生でしたね^^おめでとうございます♪

結構人見知りするところもあるので(慣れると化けの皮が剥がれますが、、、--;)1人で登下校できるのかなあ、、、、と不安だったんですが、取り越し苦労でした(笑)飛び出すように出て行きます(笑)すでに仲の良い友達も出来たようで、これからがますます楽しみです♪

親からすれば、幼稚園のように一緒にいることもできないですから気になるところですよね。
次男さんも少しづつ成長されてらっしゃいますね♪(ママは淋しいような複雑ですよね、、、わかります~^^;)

共に今のこの時期を楽しみましょうね!

Congratulations!

息子さんは1年生になったことで、自分なりに自覚を持とうと頑張っているようですねv-392 

うちも次男が1年生になりましたが、帰って来るとあれこれいろいろ聞きたいのですが、あんまりしつこく聞くと面倒がって真剣に答えてくれませんv-406。まぁ、男の子なんてそんなもんかな~と諦めてますが(笑)。

早く新生活に慣れてくれるといいですねv-352

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する

トラックバック


この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

最近の記事
FC2ブログランキング
応援クリックお願いします(^^) 励みになります♪       

FC2ブログランキング

フリーエリア
Author: VibrantRose TOEIC 925 (2017.4)

最近のコメント
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

ブログ内検索
RSSフィード
リンク