Really envy him!!

My husband works at an international hotel as a sales rep.

At the hotel, an international conference has been held. He said the participants who are from foreign countries occasionally talk to him in English to meet their needs. Unluckily he isn't good at English, nor does he speak it. That's why he sometimes asks other staff who can speak English or their interpreters to help him.

I really ENVY him!!! I wish I could be there and get involved in the conference even if I was a volunteer!!!

At the same time it was true I was so disappointed to find that there were few staff who are no slouch at English at the hotel....T T Actually even though the hotel is international, NOT all the staff can speak English, he said.
As the visitors, they talk to the staff on the assumption that the staff can communicate in English, I think. My husband is with me there...
It breaks my heart....
I wonder if they or Japanese who don't need English in their daily lives realize that we still lag behind other countries in communicating English.....



コメント

No title

すみませんっ!配慮がなかったですねーー;
先ほどそちらへ再度鍵コメしておりますm(_ _)m

管理人のみ閲覧できます

このコメントは管理人のみ閲覧できます

No title

勿論、売り込みました!!!(笑)
でも、現実はそう甘くない、、でした^^;
ボランティアでも!!とお願いしたんですがね、、、。

無理すぎるお願いとは重々承知していましたが、、。

それにしてもほんと、ふがいないですよ、、、、、。勿論土地柄もあるでしょうが、プロ意識持とうよ、、、、と突っ込んでしましました(笑)主人も今回ばかりは私の英語熱に納得していました^^v

でも、今回をきっかけに以前登録していたんですが再度市に登録しようかな、、と思い始めています。

管理人のみ閲覧できます

このコメントは管理人のみ閲覧できます

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する

トラックバック


この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

最近の記事
FC2ブログランキング
応援クリックお願いします(^^) 励みになります♪       

FC2ブログランキング

フリーエリア
Author: VibrantRose TOEIC 925 (2017.4)

最近のコメント
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

ブログ内検索
RSSフィード
リンク