New Paper Books

I read not so much as the papers in English, though, I occasionally read books in English.

Recently, some books caught my eye, I am Malala., Who was Steve Jobs? and Who was Walt Disney?

As for the first book, it's about a girl who was shot by the Taliban as you may know. She's still young, but she rose up for education. It was touching that she was making a speech for the call for education and women's rights at the United Nations Headquarters in New York.
About the others, Who was series, which are biographies compiled briefly. As they are favorably reviewed, I decided to buy them.

It sounds like a dinosaur, though, I don't have a gadget such as a Kindle. However, I enjoy reading these paper books. :)

コメント

あ、下のコメント、名前の欄に" ⇒yukoさんへ"を忘れておりました^^;失礼しました、、。

こんにちは!Yukoさんも!?私も!
彼女はホント凄いな~と尊敬します。命の危険にさらされても、主張し続ける姿には彼女の信念を感じます。
本でも書かれてましたが、あの襲撃の後、私は怖くない、、と。

教育についても、日本がどれだけ恵まれた教育環境なのか考えさせられました、、、、。

Malalaだ!私も彼女のファンです。以前、CNN(だと思う)がインタビューしているのを見ました。タリバンに攻撃される前です。国連でのスピーチも読みました。教育の重要性を訴え続ける彼女の姿にはとても感動しています!

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する

トラックバック


この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

最近の記事
FC2ブログランキング
応援クリックお願いします(^^) 励みになります♪       

FC2ブログランキング

フリーエリア
Author: VibrantRose TOEIC 925 (2017.4)

最近のコメント
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

ブログ内検索
RSSフィード
リンク