There were 4 of us this class.

It was the English circle that I've been looking forward to, except one thing...The linchpin was absent due to take care of her son's been under the weather.
It can't be helped,yeah. A kid will often come down with.
I hope he's getting well as soon as possible...

Well, this class there were 4 of us, including a teacher. It reminds me as I was a conversation student. (There were from 1 to 4 students a class,except a teacher, in the school. So I sometimes monopolize a teacher, so-coled "man-to-man"*^^*/)

We talked about an issue of Norovirus, which I touched on before. One of member's kids and husband have experienced...(Fortunately, she didn't infect with it.) And others, about New Year's holiday, computer which was "MAC", etc...

Regarding MAC, (it's familiar with the teacher.) Yesterday I knew that Apple com(I don't know the correct company name...--;)has launched "New type mobile phone", which we can use "i-pod" with it and it has not ANY buttons but like "LCD"(liquid crystal display). We can touch on a panel...
It could be epoch-making..

Anyways, my son didn't shout, cry or get peevish(^^)/~ Rather than, he could enjoy playing with a girl who was the same of age, share confectionery and give some pieces of them. I could catch a glimpse of his growth.

I'm looking forward to next class.

コメント

今日はお疲れ様でした。

今日は、ちょっとした“先生貸切状態”でしたね♪ いやいや、チビと遊んでもらってたので、こちらのほうこそ、ほんと集中できましたm(_ _)m 何だか、一人で好き勝手に話してたような、、、(--;)すみません、、、(> <)
Twin Peaks、聞いたことはあるんですが、、すみません、、、無知なもので、、、(--;)
ですねえ、息子さんはやくよくなったらいいですね(^^)(私も、我が息子のお尻をモコッと出してうつぶせで寝ている姿を横目に≪笑≫パワ~を送ります)

今日はお疲れ様でした。

お言葉に甘えて、日本語で失礼しま~す^v^
ピンチヒッター上手にリードしてくれて、ありがとうございました。
わたしたちの子供の行動を見守りながら、リーダー役を見事にやってのけてしまい、
やはりRosilyさんは>>>ただものではござりませぬ!!
子供たちも、素晴らしく仲がよく、珍しく良い子たちでした。
Amosさん、またまた熱弁でしたね。MACがスポンサーなのでしょうか(jokeです)
純粋な彼は、そんなことないのでしょうが・・・
それにしても、彼の知人のおばさんの話、ある種ドラマのようでしたね。私的には、あのお話が一番ヒットです。久々に Twin peaks 見たくなってしまいました。 あの登場人物達もoddな人が多いから。あ、年代が違うかしら。。。
エミさんの息子さん、早くよくなりますように、私の同じ歳の息子のいびきを耳にしながら、神様にお祈りです。おやすみなさい。また来週!!

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する

トラックバック


この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

最近の記事
FC2ブログランキング
応援クリックお願いします(^^) 励みになります♪       

FC2ブログランキング

フリーエリア
Author: VibrantRose TOEIC 925 (2017.4)

最近のコメント
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

ブログ内検索
RSSフィード
リンク