Thanx Emi !!

This morning, I joined in the Cafe Morning as usual.

I picked up a few articles from CNN-EE. One of them was that British Airways had the worst record for lost luggage last year. It came as a shock to me...Cuz, I associated it with treating carefully and safe. Also Air France, KLM and so forth are named.

The other was that security cameras were fitted with public space. Now, with a loud voice. Security staffs keep an eye on people doing. When they spot those who are misbehaving, call down to them.
Similar thing in Japan also caused controversy before. To cut crime, some politicians put forward, however, some of other politicians were against because of invasion of privacy.
How do you feel about that?


This time was also worth learning and talking, (end of the time) though my son wanted to go home( said " go home, go home, mom! go, go"), also wanted get on a car...(^^;)
But, When we finished, I noticed.....that I forgot bringing my purse.....(--;) I asked Emi to borrow money...Thanx a lot Emi, indeed!!!!! You should say to me " You owe it to me!!!" next time. Right?

コメント

直前まで気がつかなかったという、、、、お恥ずかしい限りです、、、m(_ _;)m
次回のアリソンの際(参加されます?)か、サークルの時にお返し致します~~~っ。熱烈なチュウつきで(笑)(い、いらんって?)

こちらへのお返事が遅くなってしまいました。
どういたしまして!
サザエさんみたいだったね~。
私はよく買い物に行って、中味がとんでもなく
貧しいことにハッとした経験が(何度も...)あります。
買い物に行くときは、財布の中を見ないとダメね。
レジで恥ずかしい思いをするから。

お久しぶりです~~~~~~~っ♪(>▽<) お元気にされてました?今日、アリソンのところで、Emiさんとちらっとお話ししたんですよ~~~~っ、きゃ~うれしいです~~~(^^)b

勿論、当日オッケーですよ~~~~っ。 当日は、“使役動詞”を使いこなせるように、、、という内容です。(御覧になりました?)難易度も思ってらっしゃるようには高くないですよ(^^) DUOも使ったり、使わなかったりですから(語彙や構文か多少難しいというお声がありましたので)。
また、このクラスではCNNでの記事(1,2つ)を取り上げて、リスニングトレーニングもしてますので、沢山刺激を受けてください(笑)
只今、小人数なので、たっぷり英会話できますよ(笑)基分転換に♪くらいのお気持ちでぷらっとお立ちよりくださいm(_ _)m

あ、当日チビ(二歳半になりました!)もついてきちゃいます(笑)

楽しみにお待ちしております~~~~っ

管理人のみ閲覧できます

このコメントは管理人のみ閲覧できます

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する

トラックバック


この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

最近の記事
FC2ブログランキング
応援クリックお願いします(^^) 励みになります♪       

FC2ブログランキング

フリーエリア
Author: VibrantRose TOEIC 925 (2017.4)

最近のコメント
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

ブログ内検索
RSSフィード
リンク