Keeping, keeping, keeping!!

As usual I joined the cafe morning with my son in tow. Since I got the result of test I've been learning for next step by trial and error. But I don't know the ways're efficient or not. What I perceived is keeping at it.
This morning was my refreshment and encourgement time.
I wasn't satisfied with today's my speaking, however, I could encourage in learning for a next object.

Thesedays, I listen to NHK news by bilingual. That's a good way to improve my linstening ability. Cuz, Several native speakers who are from England, America and so on speak so I can practice listening each diarect. Moreover these contents're not hard to catch up, I think. Of course I can't catch every news owing to I have to do house chores, care for my son and so forth. But to get used to listening to English news it's suitable for me.

コメント

早速フェラガモ親子さんのブログへお邪魔してきました。(^^)ほんと、素敵なブログでしたし、“刺激”もいただいてきちゃいました(笑)私も、見習って頑張らなくちゃといい喝が入ったという感じです。(^^)b

以前にもバイリンガルで聞いていたんですが、長続きせず遠ざかっていたんです。最近、また始めたんですが、これがまた面白いことに気がつきまして、、、(笑) 男女リレー形式でナレーションしているので、TOEICのリスニング強化にもいいんじゃないかなと思います。
チビの襲来等もあり、じっくりと毎日とはいきませんが、今は慣れてきたせいでしょうか、“ながら聞き”でも入ってくるようになりましたので、7時と9時のニュースはNHKをかけてあります。(も、ち、ろ、ん、最低でも受信料分はしっかりと利用いたします<笑>教育テレビも午前中はかかっているので、がっつり利用しているでしょうね、、爆)

息子さんもしっかりママさんのいい影響をうけていらっしゃるようですね(^^) 家族と一緒にお勉強っていいですよねえ、、、私もなれたらなあと小さな希望を抱いております(笑)
がんばってくださいねp(^^)q

あら?

私の名前がフェラガモさんのコメントに!
フェラガモさんは、本当に勉強熱心ですばらしい方なんです。
私のブログが仲介役になって、Rosilyさんとフェラガモさんの
交流が始まったなんてとても光栄です。
お2人の洗練された英文も、とてもいい勉強になります。

NHKニュースを英語で聞くのは良いアイデアですよね。
日本のニュースなので、ある程度バックグラウンドも
ありますし。

私は時々子供たちが見ているディズニーのアニメを
英語で見ようとするのですが、2年生の長男にすぐに
「何言ってるかわかんないからヤダ!」と却下されて
しまいます。でも彼は最近たまに、英語のセリフを
上手に聞き取ってリピーティングしている
事があるので、英語を始める良いチャンスかなぁと
思ったりもしています。

Thanx a lot

Hi, How's your feeling today?

Thanx a lot for visiting and giving a nice comment to me.(^^)

Well, yeah, listening to some news in English is so good..I really feel. You know, as I said before, I can't do for a long time so just a few hour I try to. To my surprise, I pretty got used to and I fell it that it wasn't hard..(^^)v So, the way's quite efficient, I highly recommend.

Whenever you like, give me comment, advice and visit for refreshing!!

Hi!!!

Hi,Rosily-san,

I've always read your blog via Juliet-san's one. I really respect your diligence in writing your blog in English. Your English journal has motivated me to write my blog in English, and I've finally post it. Thanks a lot!!!

As you wrote, I also think it's a good idea to listen to NHK's news in English. Since I have a five-year old daughter, I really understand how difficult to keep listening to it despite of interruption of kids(^^;)
Keep at it, and then you must make a big progress in listening to English.

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する

トラックバック


この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

最近の記事
FC2ブログランキング
応援クリックお願いします(^^) 励みになります♪       

FC2ブログランキング

フリーエリア
Author: VibrantRose TOEIC 925 (2017.4)

最近のコメント
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

ブログ内検索
RSSフィード
リンク