Another English circle I joined

Today I joined in an another English circle after a long time. Before I started my own English classes I used to take part in, however, after starting them I couldn't do. Now, you know, as I'm a job seeker and can manage time, I took part in the circle. According to the representative of the circle, the number of participators has been increasing. Unfortunately, some of new members were absent from, but 2 new members came there.

We debated about " The male is more advantage than the female???". It may be hard to decide which one is better, but it's interesting topic, isn't it? Both have merits and demerits. So, on purpose we chose the topic and tried to debate.

Not only debated, but we also chatted whatever we wanted to talk in English. ( Especially, I....^^;) Thanks to the time I could release " my eagerness of talking( speaking) in English".

After the circle, (some of them went back home)the representative served meal for lunch, which was " Butajiru"---miso soup with pork and vegetables---. As It was so cold today, the meal made us warm. And of course the soup was so tasty!!! Thank you for your kindness and the tasty meal!!!

コメント

今日は、突然おじゃましました~~~っ。見学者としてチビ連れだったので、勉強会の邪魔になるのでは、、と心配しましたが、、(笑)

暗唱ってすごいですね~~~っ、しかも各自テスト持参とは!!!

きっと、Miwaさんの“う~っ、じれったい”というあの気持ちも糧となって、ぐぐ~~~~~んとブレークスルーしますよ!!!! そんな気持ちが伸ばすためには欠かせないのだと思います(^^)
来月、またお邪魔しますm(_ _)m

ありがとう

こんばんは

先日はウェルカムバック!よくぞ来てくださいました。お待ちしておりましたよ~
来月も是非ご参加くださいね。
メンバーもますます充実してきて、感謝の限りです
内容もさらに磨きをかけていきたいものですね。

豚汁喜んでくれて、ありがとう
寒い日は最高よね~
ではでは、また遊びにきます




はじめまして!! ご訪問頂き、ありがとうございます!

英語を教えるお仕事をなさってるんですね~♪ やはり大変ですね。ぴあのさんの記事等拝見していて感じます。私の夢でもあるんですよ!!!チビが大きくなってからでも本格的に始めても遅くはないな、、と今は思い始めているんですが、、、、でも、常にスキルアップは心がけていきたいと思っています。

英検1級は同じ目標です!!共にがんばりましょう!!!よろしくお願いいたします♪

はじめまして!

こんにちは!ぴあのさんのブログからきましたあ!
日記、全部は拝見できてないんですけど、お仕事お探しなんですね。私も最近受験生に英語を教える仕事をはじめました。あんまり仕事は入れてないにもかかわらず、準備ですごくいそがしくなってしましました。今は目標としていた英検一級の勉強をする暇もありません。それにこの仕事は私の本当にしたかったpracticalな英語を使う仕事とはちょっと違う・・・。本職の保健室の先生に戻りたいような気もする・・・(すごい畑違いなんですが・・・)
いろいろ悩んじゃいます。とりあえず時間的には都合のいい仕事なんで続けていこうと思っていますが・・・Rosiluさんの希望にあったお仕事が見つかるといいですね!

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する

トラックバック


この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

最近の記事
FC2ブログランキング
応援クリックお願いします(^^) 励みになります♪       

FC2ブログランキング

フリーエリア
Author: VibrantRose TOEIC 925 (2017.4)

最近のコメント
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

ブログ内検索
RSSフィード
リンク