I took an another interview test.

As I said before, I've been looking forward to a job.
In the after noon, I took an another interview test. The job was also a teaching English for kids.

There were more applicants than the test I took on Wed last week. It was clear that most of them were younger than I....^^;

Well, after a man who is in charge of personnel affairs explained their company, stipends, training programs for teachers etc, we took a writing test. ( This time was just English although I'd had to do liberal studies except for English at the previous company .) The test was soooooooooooooooooooooooo easy easy, easy!!! It was a walkover!!! lol lol lol Yeah, it was easier than last one. No listening, demonstration....

As for the company, they give sufficient training time to be a teacher. Moreover the company is accredited as " J- SHANE", which teacher who are employed can teach English as a qualified teacher at elementary schools etc.

I don't know if I will be able to get a notification of appointment....due to my limited working time....^^;

コメント

HI, ruruan-san! Thanks for visiting here and your comment(^^)

I do hope I'll get a job which I can use in English...But, as we said, working time I can is limited and I want a second baby in the near future. So, from these viewpoints it's hard to get, I think.
I've been considering if I should get a job or not....

Well, YES!! I'm into English lol lol lol I'm never fed up with learning English, so-called " EIGO-holic". Including you, those who learn English inspire me and give a lot of pep to me.(^^)

承認待ちコメント

このコメントは管理者の承認待ちです

こんばんは!!

貴重なインフォ、ありがとうございました~~~っ。予備校ですか!?考えもしなかったです、、、、。今日の新聞にも英会話、英検、TOEICの非常勤が載っていたんですが、夕方から、もしくは土、日曜日でした、、、(T T) なので、今日1日“はあ、、、、時間制限あるのって、、、、”と身動きできない状況に歯がゆさを覚え、“でも子供と家族は譲れない、、、、、”とジレンマに陥っておりました、、、、(^^;)

ありがとうございました♪情報集めてみます(^^)

はじめまして(^^)ご訪問、ありがとうございました!!

先ほど、ブログへお邪魔しました。すごいですね~っ!!私も将来、yuさんのように高得点と、経験を積みたいと思っているんです♪(たぶん、これは生涯になりそうですが、、、<笑>)チビの手が離れてからエンジン全開のつもりで、スキルアップをしていかなければ、、、、

英語講師の仕事

子供校でも結構遅くまではたらかなくちゃいけないところが多くて、私が以前インタビューを受けたところは、「五時半までしか働けません」と言ったら門前払いでした・・・
予備校は案外狙い目です。授業に入るのなら5時までには終われます。
ただ大学受験生相手なんで予習がきついかも。

初めまして☆KIKIサンのところからとんできました。
私も英語の勉強してます。まだ立ち上げてまもないですが、もしよかったら遊びに来てくださいねi-1

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する

トラックバック


この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

最近の記事
FC2ブログランキング
応援クリックお願いします(^^) 励みになります♪       

FC2ブログランキング

フリーエリア
Author: VibrantRose TOEIC 925 (2017.4)

最近のコメント
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

ブログ内検索
RSSフィード
リンク