I was asked.....

I was supposed to study English in my room during my son's summer vacation, however, my expectation proved wrong. I've been able to learn and having English time with my fellow English-lovers more than I had expected!

This morning, I visited an English learner's apartment to study English together. The friend wasn't the same person I had met yesterday. She's also been studying English and has enthusiasm even if she's tied up with taking care of her kids. She had asked me to have if I had time to study English. Of course, I had accepted her request!
After we studied English, she served me lunch. She had prepared it in spite of her busyness. As my son and I visited there, we had it with thanks.

About my son? You know, he seemed to enjoy playing with her older kid who is a 4-year-old girl to his heart's content. This is their second time meeting or so. But, the last time they met was one or two years ago and they were still around 2 years old at that time. They can't have remembered each other. So, this time was like it was the first time they'd met.
When I asked him whether he wanted to play with her again, he replied " YES! OF COURSE!"
Although I'm glad that I could have English time and I'm also very happy because he also could have valuable time with his friends.

Incidentally, we're going to visit the day after tomorrow with an eye to have English time!!

コメント

こちらこそ、お邪魔しました。散らかしてしまい、すみません(> <)とてもおいしいランチまで用意して頂いて、、お手数おかけしましたm(_ _)m

私もそうですが、間違ってなんぼだと思うんです。だって、日本人ですもん(笑)それが当たり前です。きれいに文章を作り、話そうとする事よりも、まず、口に出してみましょう♪文法はまずは置いといて、、、。上記のように考えてしまうと、どうしても日本語→英語の頭のままになってしまいます。単語、単語、単語を思いつくままに口に出してみてください。それが慣れてきたら、次のステップです♪
イライラも私もしょっちゅうです(笑)もどかしいったらなんのって(笑)。でも、これがなければうりゃ~~~~っとエンジンがかかりません(笑)次へ進むガソリンだと考えてください(笑)

今日のブログにも書きましたが、私にとってもとても勉強になるんですよ!文法がより確かなものになっていっていることがわかりますもん!!!

こちらこそ、よろしくお願いいたします♪

今日もおごちそうさまでした!!!

貴重な時間

忙しい中、貴重な時間をありがとうございました。
娘達に邪魔されながらも、英語に浸ることが出来て、本当に感謝してます!!!
一人だと騒いだり、泣かれてしまうとやる気がなかなか続きません。
娘も男の子のお友達が出来て、終わったあとはしばらく興奮してます^^

しかし、自分の英語力の無さにかなりイライラしてします。話したいことはいっぱいあるのに
思ったことが言えない・・・・v-406

いろいろなお話の中で自分の弱点が少しずつわかってきました。
もっと怖がらずチャレンジ!って感じでしょうか?

勉強会といっても、教えてもらうばかりで受身になりすぎていますね。
私からもいろいろ提供できるように、英語のアンテナを広げていきたいと思います。

こんなレベルの私ですが、これからもよろしくお願いします!

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する

トラックバック


この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

最近の記事
FC2ブログランキング
応援クリックお願いします(^^) 励みになります♪       

FC2ブログランキング

フリーエリア
Author: VibrantRose TOEIC 925 (2017.4)

最近のコメント
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

ブログ内検索
RSSフィード
リンク