Thank you for your kindness.

Today, my son and I visited one of my fellow English-lovers to have time for English. We met after 2weeks of a last meeting. As I've been rather in a slump, to maintain motivation to keep learning the time was very helpful to me.
At first, we talked about the Beijing Olympics. She had prepared a certain article on the Olympics. I could learn new words and practice reading through the article although it was a little hard to make out the author's opinion.
After we studied English, she served lunch to us. I was pleased with the soup she had made. It was very tasty, so I asked her how to cook. ;D

Thanks to the meeting, I was encouraged in keeping learning and got energy. :D To improve my English skills, I should keep learning in the hope that I will be able to achieve a breakthrough.

By the way, speaking of the Beijing Olympics, what kind of sports made a deep impression on you?
I was very moved when Japanese women's softball team won the gold medal. They turned the tables and grabbed the victory. Although the Olympics closed yesterday, I've been basking in the afterglow of the impression.

コメント

こんにちは♪

2人も小さいお子様をかかえながらの、勉強というのはなかなかスムーズにいかないものですもんね。でも、お互い、“少しづつ、毎日”を継続していきましょう!!!
最近、悶々とスランプ状態でしたがさゆっぺママさんとの勉強会をはじめ、サークルメンバーとの交流によって、霧が晴れた気分です(^^)ありがとうございます!!

こちらこそ、次回もよろしくお願い致します♪

日本語で失礼します^^

先日はありがとうございました。
普段の生活はほとんど子供の相手で疲れている私なので、あの時間は私にとってリフレッシュできる貴重は時間になっていますv-411
あの日から、なぜか娘達の睡眠時間がずれてしまい、朝も夜もどちらかに邪魔されてうまく時間が確保できていません・・・

Rosilyさんの今日の内容を拝見して、私もやる気が出てきました!!!
スランプ脱出v-426ですよね。
私も刺激を頂きましたv-398
次回もよろしくお願いします^^

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する

トラックバック


この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

最近の記事
FC2ブログランキング
応援クリックお願いします(^^) 励みになります♪       

FC2ブログランキング

フリーエリア
Author: VibrantRose TOEIC 925 (2017.4)

最近のコメント
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

ブログ内検索
RSSフィード
リンク