We picked up interesting topics.

This morning, my son and I visited an English learner's apartment to have time to study English together.

We each picked up an interesting article. I chose an editorial which is supposed to be discussed in another English club; the title is "China after the Olympic games". The friend chose an essay observed on Japanese welfare for young people with disabilities and their families.
These were very interesting stories. We got down to the former at first. The author insisted that they grapple with global warming, embark upon political afford the public to have more freedom in its activities and contribute its confidence or power to the international community if the country wants more harmony in its economic progress although China displayed overwhelming strength in the race for gold medals and closed the Olympics safely somehow or other. Tackling these issues could be a way to turn the slogan into reality; " One world, One dream."

Regarding the later, the turning point came to her when she determined to retire her job as a medical doctor in order to study social enterprise in the human welfare at an university. She met many people with disabilities and felt they need centers or places where they can meet other people and work together. To add to that, she is also eager to support or respite their families who face difficult and challenging situations. Fortunately, many people, who have already retired, are still active and want to work more, so they are willing to help her.
By setting up these centers where these people can join forces with senior citizens like them, including the author, we can not only live meaningfully more than ever, improve our society and it also benefits all Japanese people.

Although I had a great and meaningful time, of course, I should have been more immersed in English.

コメント

こちらこそ、お邪魔いたしました。また、おいしいお昼ごはんもご用意頂いて、ありがとうございました♪♪m(_ _)mほんと、お構いなく~(> <)

そうですよね、国語はやはり必要な力だと思います。(英語も国語も、根本的なことは同じなんですよね^^)と、いう私も力不足です、、、(--;)

少しお時間が増えてこられたんですね(^^)よかった~っ。気分転換にもなりますもんね♪
少しづつ頑張ってくださいねんっ♪
こちらこそ、次回もよろしくお願い致します。

日本語で・・・

今日も素敵な時間をありがとうございました

今日の記事の要約ですね^^
改めてフムフム・・・と読ませていただきました。
今日の話にもありましたが、内容を理解するのは、日本語でもそれが出来ていないと難しいですね。国語も得意でなかった私は、深く読み込むのはなかなか大変です。
少しずつでもいろいろな記事を読んでいかなくては!と思いました。

おかげで、最近は英語の時間が以前より少し増えてきています(それでもわずかなんですけど)私にとっては刺激がいっぱいの時間です。
また、よろしくお願いします。

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する

トラックバック


この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

最近の記事
FC2ブログランキング
応援クリックお願いします(^^) 励みになります♪       

FC2ブログランキング

フリーエリア
Author: VibrantRose TOEIC 925 (2017.4)

最近のコメント
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

ブログ内検索
RSSフィード
リンク