The first training lesson

Today, I got the first training lesson to become an English teacher for kids. There were 12 trainees, including me. We first met when we took a job interview test, so it didn't take long time to socialize with each other.

As for teaching English, although I experienced a certain degree when I had a workshop for English before, I haven't learned teaching methods based on developmental stages and developmental psychology. Not only teaching methods, but I also learned the knack of the most effective way to attract kids and of how to go on English lessons.
We trained from 10:00 to 16:30! After the training lesson, we were worn out....lol But, today's lesson was very valuable for us!!

I'll try it again with my son so that I won't forget. ;D

コメント

そうですよね、おっしゃるように基本から学べますね(^^)どう発音したらより英語らしくきこえるか、、とか。とても為になりました!

でしょ!?ちびもはしゃいでました(笑)まだまだ、練習は要りますが、、、(^^;)

とうとう始まっちゃいましたね(笑)
内容はとても勉強になるものばかりで、児童心理なんかも触れたので、我が子に対する育児の見直しもできました♪(^^)

匿名さんもかなりハードなお仕事をかかえてらっしゃるようですね、でもほんとやりがいがありそう!憧れます♪

Rosilyさん、こんばんは(^-^)
着々とお仕事の準備が整っているんですね!
10時から4時半までみっちりトレーニングなんてすごいわ~☆お疲れ様でした♪

子ども達に英語を教えていくのは、自分自身も基本から、学び直せるような気がします。私は英単語が全然読めないので、一度フォニックスをやるといいのかな~とずっと思っています。思っているだけ、なんですけど・・・w。

>I'll try it again with my son so that I won't forget.

Haha! That's nice idea!
You've already got a student!!

管理人のみ閲覧できます

このコメントは管理人のみ閲覧できます

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する

トラックバック


この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

最近の記事
FC2ブログランキング
応援クリックお願いします(^^) 励みになります♪       

FC2ブログランキング

フリーエリア
Author: VibrantRose TOEIC 925 (2017.4)

最近のコメント
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

ブログ内検索
RSSフィード
リンク