Oh, gosh!!

After my son's kindergarten, I took him to a dental clinic to have a check-up.

The clinic I had taken him before is near to my house, but they didn't do a check-up closely...What was worse, their tools were a bad sanitary condition. That's why I changed it to another clinic which has a good reputation.
When we entered the clinic, I was surprised with the atmosphere. It made us, especially kids, comfortable. To add to that, the staffs and doctors were so kind and they seemed to be used to taking care of kids.

They did a check-up very closely and explained in detail. Then, they found there were four cavities...T T I regularly took him to the clinic (which was a bad condition one) to have a check-up, but they didn't find them. They didn't even take a X-ray to check his inter-dental condition....

Fortunately, the cavities were small, so it won't take a long time to treat them, they said....

コメント

No title

ほんと、なんでもっと早く変えなかったのか、、、I was stupid、、、です> <;

先日のご質問の件ですが、私も初めて知って“へ~”でした^^;
なので、戸惑いますよね。どっちなの、、、一体?って。

実践の方の英語の中で、以前先生がある語彙について説明されている際に、アシスタントのネイティブの方が“そういう使い方は通常しないわ”、“僕の辞書?にはこう書かれてありましたが、、、”といったやり取りがあったそうですよ^^;
その時私はまだ聞いてない頃でしたので、英語仲間の友人からこういったやり取りがあって、、、と聞き、ラジオの番組内で!?と、ちょっとびっくりしましたが、、、^^;

ほんと、迷わすようなページやコメントは勘弁してほしいですね。

No title

医者選びは大切ですね。私は良い歯科医が近所にいらっしゃるので助かっています。

先日は英語の質問に答えて下さって有難うございます。ちなみにあの内容は全国に放送されていますので、多くの学習者がそう思っていると思います。
人によって感覚が違うとはいえ、私のような単細胞な日本人学習者を迷わすような発言はご勘弁ですよね。

コメントの投稿

管理者にだけ表示を許可する

トラックバック


この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

最近の記事
FC2ブログランキング
応援クリックお願いします(^^) 励みになります♪       

FC2ブログランキング

フリーエリア
Author: VibrantRose TOEIC 925 (2017.4)

最近のコメント
カテゴリー
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

ブログ内検索
RSSフィード
リンク